Instruktioner för att returnera en beställning

Vill du returnera din beställning till oss? Här hittar du all information om returprocessen.

Återgå vid avbokning

Inom 30 dagar efter mottagandet av beställningen kan du returnera nya varor till oss utan att ange något skäl. För retur av paket får du en gratis returetikett från oss via e-post så att du inte behöver betala något för returen. Returkostnaderna för en speditionsleverans står dock köparen för. Varorna ska vara kompletta, får inte visa några tecken på användning och ska returneras i originalförpackningen. Om du vill byta varan eller vill ha något annat istället, beställ gärna igen.

Retur vid defekt

Om en av de levererade varorna har ett defekt eller defekt, vänligen kontakta oss i förväg via e-post eller telefon. Vi hjälper dig snabbt och strävar efter att hitta en tillfredsställande lösning!  
Kundtjänst Österrike:Tel.: +43 7746 28582, Mail: info@agrarzone.at  
Kundservice Tyskland:Tel.: +49 8034 5099102, e-post: info@agrarzone.de

Procedur för retur

  • Registrera returen: Kontakta oss via e-post och registrera returen. Vi skickar omedelbart en frankerad returetikett till dig. Med detta kan du skicka tillbaka ditt paket till oss utan kostnad.
  • Packa varan: Lägg varan och en kort notering om att paketet går tillbaka i originalkartongen och returetiketten Fäst den väl synligt på den förseglade förpackningen. Säkra vid behov paketets innehåll väl med fyllnadsmaterial.
  • Skicka retur: Lämna in paketet i närmaste paketbutik. 

Obs! Behåll paketetiketten eller fraktbekräftelsen så att vi kan kontakta den ansvariga transporttjänsten vid eventuella problem.

Återbetalning

Så snart vi har skannat paketet som retur får du kort information via e-post. Köpesumman kommer att återbetalas till dig omedelbart. Vi ber om er förståelse för att återbetalningen – beroende på antalet returer – kan ta upp till 14 dagar.