Hoppa till huvudinnehåll

FAQ - Vanliga frågor

Hur löser jag in mina bonuspoäng?

Bonuspoängen sätts automatiskt in på ditt kundkonto. Du kan lösa in poängen för respektive köp 30 dagar efter beställningen.
 

Så här får du dina bonuspoäng:

  1. Logga in på ditt kundkonto.
  2. Välj alla varor du vill beställa och lägg dem i kundvagnen.
  3. Fortsätt till kassan.
  4. Ange de tillgängliga bonuspoängen i fältet Rabatter.

Det totala beloppet kvittas automatiskt mot bonuspoängen.

FRAKT & RETUR

Hur returnerar jag ett paket?

Om du vill returnera ditt paket inom 30 dagars returrätt får du en retursedel från oss via e-post på begäran. Bifoga följesedeln med paketet och skriv om möjligt ner anledningen till returen. Packa varan säkert för frakt och klistra etiketten på fraktkartongen.
 

Måste jag betala portot själv?

Inom returrätten (30 dagar) är returen av paket avgiftsfri. Du får en förbetald retursedel från oss via e-post. Efter dessa 30 dagar eller vid frakt av speditör måste köparen själv stå för returkostnaderna.
 

Hur lång tid tar det att behandla min retur?

Bearbetningen av returen kan ta upp till 10 arbetsdagar, beroende på den aktuella returvolymen.
 

Hur får jag tillbaka det inbetalda beloppet för en retur?

När vi har tagit emot returen fortsätter vi att behandla den. I grund och botten kommer du att få tillbaka beloppet på samma sätt som du betalade. Om detta inte är möjligt kommer du att få ett e-postmeddelande från oss där vi kommer att be om önskad bankinformation för återbetalningen. Om du har beställt via en extern marknadsplats som Amazon eller Ebay kommer du att få tillbaka det belopp som betalats via respektive plattform.

REKLAMATION

Hur reklamerar jag mina mottagna varor?

Om du får en vara skadad eller med defekt, vänligen maila oss med en beskrivning av defekten, ditt ordernummer och bilder som tydligt dokumenterar defekterna.
 

Vart skickas varorna?

Det beror alltid på vad du klagar på, ofta hanterar tillverkarna reklamationerna själva. Det är bäst att skicka ett kort e-postmeddelande så berättar vi vart du ska gå direkt.
 

Hur byter jag en vara?

Om du vill ha varan i en annan storlek eller färg, vänligen beställ om. Så snart vi har mottagit returpaketet kommer vi att återbetala beloppet för den ursprungliga beställningen.

ÄNDRING AV ADRESS & PAKETSPÅRNING

Hur kan jag ändra min adress?

Kontakta bara vår kundtjänst via e-post eller telefon. Om paketet ännu inte har lämnat vårt lager ändrar vi gärna adressen direkt. Om paketet redan är på väg kan du ändra din leveransadress direkt via spårningslänken.
 

Hur kan jag spåra mitt paket?

Efter att varorna har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk så att du kan spåra paketet.
 

Vad ska man göra om paketet inte kommer fram?

Om du inte längre kan spåra ditt paket eller om spårningen inte visar någon rörelse av beställningen, kontakta oss direkt eller Postnord/DPD. Gärna via telefon eller e-post.

Avbryta din beställning

Hur avbryter jag min beställning?

Om du vill annullera din beställning, skicka ett e-postmeddelande till oss med din begäran om annullering. Om avbokning inte längre är möjlig är det bäst att vägra att acceptera paketet och det kommer att returneras till oss automatiskt.

MITT KONTO

Hur kan jag ta bort mitt konto?

Logga in på kundkontot. Gå till din kontoöversikt "Mitt konto" och bläddra hela vägen ner. Där visas en röd balk "Delete customer account" (radera kundkontot).
 

Hur kan jag ändra information på mitt kundkonto?

Logga in på ditt kundkonto i butiken. Du kan ändra data där som du vill.
 

Måste jag skapa ett kundkonto för att beställa?

Nej, du kan också beställa som gäst. Lägg önskade varor i kundvagnen, ange din leverans- och faktureringsadress och avmarkera "Skapa nytt kundkonto".
 

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag nu?

Gå till knappen "Logga in" i onlinebutiken. Och klicka på "Glömt lösenord" till vänster. Ange din e-postadress så får du en länk via e-post för att återställa ditt lösenord. Du är också välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

BETALNING

Hur fungerar kreditkortsbetalning?

Lägg varorna i kundvagnen, gå till kassan och välj önskad betalningsmetod. Vid betalning med kreditkort kommer du att vidarebefordras säkert och kan ange dina uppgifter. Om du anger detta kommer köpesumman att debiteras en gång.
 

Hur fungerar betalning via banköverföring/SOFORT-överföring?

Lägg varorna i kundvagnen, gå till kassan och välj önskad betalningsmetod. Om du väljer förskottsbetalning får du en orderbekräftelse med alla nödvändiga uppgifter, t.ex. kontoinnehavare, bank, IBAN, BIC och skälet till betalningen (beställnings- och kundnummer). Så snart vi har mottagit beloppet från dig får du en faktura och beställningen skickas. Med betalningen SOFORT överföring skickas du direkt till Klarna (SOFORT Överföring) via webbutiken.
 

Hur fungerar betalning via PayPal?

Lägg varorna i kundvagnen, gå till kassan och välj önskad betalningsmetod. Med PayPals betalningsmetod kommer du att vidarebefordras direkt till PayPal via butiken och kan slutföra betalningen där.